پرسش و پاسخ

پرسش از دکتر سید علیرضا موسوی

میتوانید پرسش های خود را از طریق فرم زیر از دکتر بپرسید:

لطفا سوالات زیر را بخوانید و اگر نمی توانید پاسخ خود را پیدا کنید ، لطفا سؤال خود را برای ما ارسال کنید .

دکتر موسوی در اسرع وقت به شما پاسخ خواهد داد.

علائم بیماری های مغـز و اعصـاب چیست؟

سر درد، سرگیجه، احساس ضعف عضلانی، تغییر ناگهانی در بینایی و شنوایی، لرزش و… از علائم مهمی هستند که با دیدن آنها باید به متخصص مراجعه نمود.

عفونت سیستم عصبی چیست؟

عفونت ها حتی در سیستم عصبی نیز رخ می دهند که نتایج چنین عفونتی ایجاد بیماری هایی مانند مننژیت و انواع آبسه ها مغزی می باشد.

آیا اختلال خواب هم مربوط به مغز و اعصاب است؟

بله، یکی از مهم ترین موضوعات در این مبحث، انواع اختلال خواب است که می تواند شامل بیخوابی، کم خوابی و یا بدخوابی باشد.

آسیب نخاعی چیست؟

انواع آسیب نخاعی را هم می توان در این مجموعه جای داد زیرا در ارتباط مستقیم با اعصاب بوده که شامل بیماری هایی مانند تنگی کانال نخاعی، دیسک کمر و مواردی از این دست می شود.

چرا اختلالات شنوایی و تکلم نیز در این رشته قرار دارند؟

با توجه به ارتباط مستقیم حواسی مانند شنوایی و تکلم با اعصاب، کوچکترین مشکلی می تواند سبب اختلال در شنوایی یا قدرت حرف زدن افراد گردد.

بیماری های نابود کننده سلول های عصبی کدامند؟

گاهی برخی بیماری ها می توانند سلول های عصبی را دچار تجزیه و نابودی کنند، از جمله بیماری هایی مثل پارکینسون و آلزایمر.

علت افت سطح هوشیاری چیست؟

برخی بیماری های مربوط به مغـز و اعصـاب می توانند در افراد به صورت ناگهانی سبب افت هوشیاری شوند، در چنین شرایطی برای تشخیص بایستی سریعاً به پزشک مراجعه کرد.

از دکتر بپرسید

فرم تماس سریع