ویرایش محتوا

• خانه
  • مقالات پزشکی
مهمترین فواید تکارتراپی کدامند؟

فواید تکارتراپی با توجه به جدید بودن این شیوه درمانی و خاص بودن آن بسیار زیاد است. در این شیوه درمانی از امواج رادیو فرکانس برای درمان بیماری ها و آسیب ها استفاده می شود. این شیوه درمانی بسیار مفید بوده و  چند سالی است به دنیای پزشکی راه پیدا کرده و در مدت زمانی کوتاه توانسته تاثیرات بسیار مثبت خود را به اثبات برساند. تقریبا تمامی پزشکان و متخصصان بر فواید تکارتراپی تاکید فراوان دارند.

تکارتراپی چیست؟

تکارتراپی یا (RF) یکی از روش های درمانی می باشد که با استفاده از دستگاه های مخصوص تکار انجام می شود. همانطور که می دانید به درمان خیلی از بیماری ها مانند (پارگی تاندون آشیل و آرتروز گردن) کمک کرده است. روش انجام تکارتراپی یک روش غیر تهاجی است که در کلینیک های فیزیوتراپی توسط پزشک متخصص انجام می شود. برای افراد ورزشکاری که به تدریج دچار آسیب های جدی می شوند روش تکارتراپی یک متد فوق حرفه ای و کاربردی می باشد. لذا استفاده از دستگاه تکارتراپی با امواج های رادیو فرکانس باعث انتقال انرژی به امواج بدن از نواحی های مختلف و کمک به بازسازی بافت بدن می شود و با سرعت به بهبود عملکرد سیستم های عملکردی بدن نقش مهمی را ایفا می کند.

تکار تراپی یکی از جدیدترین و بروز ترین دستگاه ها در زمینه توانخشی و درمان درد می باشد و برای بیماری های آرتروز گردن و مشکلات در نواحی گردن از آن استفاده می شود.

مهمترین فواید تکارتراپی کدامند؟

با توجه به جدید و موثر بودن این شیوه درمانی می توان فواید بسیار مهم آن را اینگونه ذکر کرد:

• نیازی به بستری های طولانی مدت در بیمارستان، صرف هزینه فراوان برای بستری شدن و مواردی از این قبیل نیست.
  • درمان به کمک تکارتراپی بدون درد است و بیمار زمانی که به کمک دستگاه تکار در حال ارسال امواج به سمت ناحیه آسیب دیده است هیچ دردی احساس نمی کند.
  • چون برای درمان دردها و آسیب ها از امواج استفاده می شود در نتیجه، نیازی به برش بدن در نقطه آسیب دیده نیست و چون هیچ برشی انجام نمی شود، از بخیه و باقیماندن جای بخیه ها هم خبری نخواهد بود.
  • مشکلاتی مانند عفونت جای بخیه و همچنین مبتلا شدن به انواع عفونت بیمارستانی هم وجود ندارد زیرا اساسا نه بستری شدن نیاز است و نه برش و بخیه.
  • سرعت بهبودی بیماری بسیار بیشتر از سایر روش ها است و بیمار می تواند به سرعت و در کمترین زمان ممکن که گاهی فقط یک روز خواهد بود به روال عادی زندگی بازگردد.
  • احتمال عود بیماری پس از انجام تکارتراپی بسیار پایین است زیرا در این شیوه، متخصص با استفاده از دستگاه تکار ابتدا اقدام به ارسال امواج رادیو فرکانس به نقطه آسیب کرده تا بیماری را تحت تاثیر تحریکات مثبت طبیعی قرار دهد که نتایجی مثل افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، گرم و پرخون شدن نقطه مورد نظر، انتقال مواد غذایی بیشتری به ناحیه بیمار خواهد داشت و همین شیوه سبب بهبودی بیماری و کاهش احتمال عود آن خواهد شد.
  • هزینه تکارتراپی هم نسبت به انجام جراحی های سخت و سنگین، که هم نیاز به بستری دارد هم نیاز به تحمل دردسرهای جراحی باز و… مناسب تر خواهد بود.
  • با توجه به جمیع جهات می توان نتیجه گرفت فواید تکارتراپی نسبت به سایر روش های درمانی بسیار بیشتر و بهتر است. هم پزشکان و هم بیماران با اطلاع از چنین روش موثری، تمایل بیشتری به انجام آن دارند.
  • بازسازی بافت های عضلانی در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
  • آزاد سازی تقویت عضلات و تسکین دهنده درد در نقاط مختلف بدن

کاربرد تکارتراپی در زمینه درمان چیست؟

• تکارتراپی در زمینه های مختلف درمان بدن و کاهش درد بسیار کاربردی و مفید می باشد و یک درمان غیر جراحی در سیستم  عضلانیاسکلتی است.
  • تکارتراپی دردهای مفصلی حاد و مزمن را به حداقل کاهش می رساند.
  • برای افرادی که درد در ناحیه پشت گردن و کمر درد دارند بسیار گزینه خوبی است.
  • کاربرد فراوانی برای دردهای ستون فقرات است.
  • افرادی که دچار خشکی و سفتی مفاصل شده اند روش تکارتراپی بهترین درمان برای انجام این کار می باشد.
  • برای رفع التهاب تاندون ها موثر می باشد.
  • بسیار مناسب برای آسیب های ورزشی
  • بافت زخم ها را بهبود می بخشد
  • مناسب برای رفع انواع درد لگن و آرتروز
  • از بین بردن هر گونه کوفتگی و رگ به رگ شدن
  • توانبخشی و رفع اختلالات ستوان فقرات

روش انجام تکارتراپی با دستگاه چگونه می باشد؟

همان طور که در متن فوق اشاره کردیم روش تکارتراپی با استفاده از امواج رادیویی باعث گرما به داخل بدن می شود و گرمای زیادی را برای از بین بردن دردها تولید می کند که یک قابلیت نوآورانه ای دارد که از گرمای درونی به درمان آسیب های بدن بیمار استفاده می شود. نتیجه انجام این کار با دستگاه ماندگاری و از قدرت بالایی برخوردار است و در کمتر از 40 دقیقه در یک جلسه انجام می شود و برای کاهش درد بیمار حداقل نیاز به چند جلسه در هفته را دارد و اما تعداد جلسات را بسته به نوع مشکلاتی که دارید فیزیوتراپیست مشخص می کند.

نکته: بیمار پس از انجام و گذراندن تکارتراپی حتما باید به توصیه های رژیم غذایی و تمرین و ورزش پزشک خود توجه کند.

چگونه با دستگاه تکارتراپی می توانیم اندامی لاغر داشته باشیم؟

از راه های نوین و تجهیزات پشرفته امروزی، که می توانیم در کلینیک های زیبایی توسط فیزیوتراپیست ها داشته باشیم درمان چاقی با استفاده از روش درمانی تکارتراپی است. استفاده از این روش باعث از بین بردن توده های چربی زیادی می شود و بیشتر برای افرادی که از چاقی بیش از اندازه رنج می برند بسیار پرکاربرد بوده است و امکان لاغری در قسمت های مختلف بدن و تناسب اندام با توجه به نیاز شما را داشته است که به سایز دلخواه خود برسید البته در کنار این روش حتما باید از رژیم غذایی سالم توسط پزشک متخصص خود استفاده کنید.

هزینه تکارتراپی چگونه محاسبه می شود؟

هزینه درمان تکارتراپی به تعداد جلسات و زمان انجا شده روی ناحیه آسیب دیده بدن بستگی دارد. برای تعرفه خدمات سلامت و مشاوره های لازم قبل از انجام کار می توانید با کلینیک فوق حرفه ای دکتر سید علیرضا موسوی متخصص مغز و اعصاب در تهران تماس حاصل نمائید.