فواید تکارتراپی

فواید تکارتراپی با توجه به جدید بودن این شیوه درمانی و خاص بودن آن بسیار زیاد است. در این شیوه درمانی از امواج رادیوفرکانس برای درمان بیماری ها و آسیب ها استفاده می شود. این شیوه درمانی بسیار مفید چند سالی ست به دنیای پزشکی راه پیدا کرده و در مدت زمانی کوتاه توانسته تاثیرات بسیار مثبت خود را به اثبات برساند.
تقریباً تمامی پزشکان و متخصصان بر فواید تکارتراپی تاکید فراوان دارند.

فواید تکارتراپی

مهمترین فواید تکارتراپی

با توجه به جدید و موثر بودن این شیوه درمانی می توان فواید بسیار مهم آن را اینگونه ذکر کرد:
– نیازی به بستری های طولانی مدت در بیمارستان، صرف هزینه فراوان برای بستری شدن و مواردی از این قبیل نیست.
– درمان به کمک تکارتراپی بدون درد است و بیمار زمانی که متخصص به کمک دستگاه تکار در حال ارسال امواج به سمت ناحیه آسیب دیده است هیچ دردی احساس نمی کند.
– چون برای درمان دردها و آسیب ها از امواج استفاده می شود در نتیجه، نیازی به برش بدن در نقطه آسیب دیده نیست و چون هیچ برشی انجام نمی شود، از بخیه و باقیماندن جای بخیه ها هم خبری نخواهد بود.
– مشکلاتی مانند عفونت جای بخیه و همچنین مبتلا شدن به انواع عفونت بیمارستانی هم وجود ندارد زیرا اساساً نه بستری شدن نیاز است و نه برش و بخیه.
– سرعت بهبودی بیماری بسیار بیشتر از سایر روش هاست و بیمار می تواند به سرعت و در کمترین زمان ممکن که گاهی فقط یک روز خواهد بود به روال عادی زندگی بازگردد.
– احتمال عود بیماری پس از انجام تکارتراپی بسیار بسیار پایین است زیرا در این شیوه، متخصص با استفاده از دستگاه تکار ابتدا اقدام به ارسال امواج رادیوفرکانس به نقطه آسیب کرده تا بیماری را تحت تاثیر تحریکات مثبت طبیعی قرار دهد که نتایجی مثل افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، گرم و پرخون شدن نقطه مورد نظر، انتقال مواد غذایی بیشتری به ناحیه بیمار خواهد داشت و همین شیوه براحتی سبب بهبودی بیماری و کاهش احتمال عود آن خواهد شد.
هزینه تکارتراپی هم نسبت به انجام جراحی های سخت و سنگین، که هم نیاز به بستری دارد هم نیاز به تحمل دردسرهای جراحی باز و… مناسبتر خواهد بود.
با توجه به جمیع جهات می توان نتیجه گرفت فواید تکارتراپی نسبت به سایر روش های درمانی بسیار بیشتر و بهتر است. هم پزشکان و هم بیماران با اطلاع از چنین روش موثری، تمایل بیشتری به انجام آن دارند.

طب فیزیکی و توانبخشیمقالات

اسیبهای ورزشیتکارتراپیخارپاشنه