طب سوزنی در درمان میگرن

طب سوزنی در درمان میگرن سال هاست مورد استفاده بسیاری افراد است زیرا دردها و عوارض این بیماری براحتی می تواند بسیاری از ساعات شبانه روزِ فرد را مختل کند. میگرن نوعی بیماری ست که فرد مبتلا ناگهان احساس درد در ناحیه سر بخصوص یک سمت سر نموده به شکلی که می تواند به تدریج یا به سرعت به تمامی نقاط سر منتشر گردد. بیمار مبتلا به میگرن نسبت به نور و صدای محیط حساسیت زیادی دارد.

طب سوزنی در درمان میگرن

در مواردی که میگرن به درمانهای متداول پاسخ نداده و یا امکان استفاده از دارو ندارد(بارداری،عوارض دارویی و…)میتوان با چندین جلسه طب سوزنی که توسط پزشک مشخص میشود تعداد و شدت حملات میگرن را کاهش داد.

چگونگی طـب سوزنی در درمان میگرن

برای اینکه بدانیم استفاده از طب سوزنی در مراحل درمان میگرن چگونه عمل می کند می توان اینگونه توضیح داد که پزشکان و متخصصان طب سوزنی با اطلاع از وجود نقاط حساس و اعصاب مختلف در ناحیه پیشانی و سر، با وارد کردن چندین سوزن نسبت به تحریک این نقاط اقدام کرده که نتیجه آن ترشح اندورفین ها خواهد بود.
این شرایط، سبب کاهش درد، قطع درد و یا عدم ارسال علائم درد به مغز خواهد شد و به این شکل، طب سوزنی در جهت درمان میگرن موفق خواهد بود.

مزایای استفاده از طـب سوزنی در درمان میگرن

برای استفاده از طب سوزنی در جهت درمان سردردهای میگرنی می توان مزایای فراوانی ذکر نمود که هر کدام از آنها به تنهایی از اهمیت و ارزش فراوانی برخوردارند. می توان مهم ترین مزیت ها را اینگونه نام برد:
– عدم نیاز به استفاده از داروهای مختلف و متعدد که گاهاً خود باعث مشکلات متعدد دیگری می شوند
– بی عارضه بودن طب سوزنی
– رها شدن از دردهای مکرر و کلافه کننده ناحیه سر که گاهی می تواند نه فقط برای یک یا چند ساعت بلکه گاهی چندین روز روال عادی زندگی را دچار اختلال نماید.

مراقبت ها جهت طـب سوزنی در درمان میگرن:

امروزه برای انجام طب سوزنی از سوزنهای استریل یکبار مصرف در هر جلسه استفاده میشود.ممکن است در جلسات اول بیمار پس از انجام طب سوزنی احساس درد در محل سوزنها داشته باشد که این عارضه موقتی بوده و با کمپرس سرد بهبود میابد.

مقالاتمیگرن

اوزون تراپیحمله میگرنیسردردطب فیزیکی و توانبخشی