درد عصب سیاتیک

درد عصب و رگ سیاتیک کمر و پا : درد عصب سیاتیک یا درد سیاتیک کمر معمولاً دردی است که به صورت تیر کشیدن در قسمت کمر، پایین و پشت پا و ران ها ایجاد میشود. اغلب، درد سیاتیک پا تنها یک طرف بدن را درگیر می کند. در این وضعیت درد میتواند به طور ناگهانی احساس شده یا با گذشت زمان و به مرور شدت پیدا کند.

درد عصب سیاتیک دکتر سید علیرضا موسوی کمر درد مکانیکال از جمله مهم ‌ترین دلیل کمردرد، می باشد. یعنی کمر دردهایی که با انجام کار و فعالیت افزایش می یابد و با استراحت بهبود پیدا می کند که معمولاً ۸۵ % علت کمردردها را شامل می شود.

در اکثر موارد فتق دیسک کمر یا جا به جایی دیسک از ناحیه صحیح آن باعث ایجاد درد عصب سیاتیک می شود و در این مواقع اغلب دیسک به ریشه های اعصابی که به عصب سیاتیک متصلند، فشار وارد میکند. شرایط دیگری که موجب درد عصب سیاتیک می گردد می تواند شامل ایجاد زائده های استخوانی به دلیل ابتلا به آرتروز، تنگ شدن کانال نخاعی و گاز گرفتن اعصاب به دلیل تغییرات ایجاد شده در ستون فقرات باشد. زمانی که به عصب فشار وارد می شود، عملکرد طبیعی آن مختل شده و این وضعیت بی حسی، ضعف در عضلات، سوزش کمر و کف پا و ضعف ساق پا را در پی خواهد داشت. در برخی موارد این علائم با اضطراب و درد همراه است که برای رفع سوزش کف پا و ضعف ساق پا می بایست نزد پزشک مراجعه نمود.

درد رگ سیاتیک میتواند بسیار شدید باشد. ممکن است این درد در حین دراز کشیدن، ایستادن یا نشستن نیز ایجاد شود. خوشبختانه، در اکثر موارد درد سیاتیک به روش های غیر جراحی به خوبی پاسخ داده و درمان میشود. چنانچه این عارضه به موقع شناسایی شده و برطرف شود، معمولاً علائم بیماری در طی چند ماه بعد از شروع درمان عصب سیاتیک از بین میرود. در نتیجه با وجود احتمال شدید بودن درد رگ سیاتیک، اغلب این مشکل با بکارگیری از شیوه های درمانی محافظه کارانه در طی چند هفته رفع می شود.

ستون فقراتمقالات

درد عصب و رگ سیاتیک کمر و پادرمان درد سیاتیکفتق دیسک کمرکمر دردکمر درد مکانیکال