تزریق اوزون

تزریق اوزون در جهت بهبود علائم و دردهای بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. این نوع درمان، شیوه ای بسیار راحت تر، کم دردتر و همچنین سریع تر در بهبودی بسیاری دردهاست که در آن از گاز اوزون( O3) استفاده می شود.

تزریق اوزون

در گذشته برای درمان بسیاری از بیماری ها و دردهایی که در عضلات، بافت ها، استخوان ها و همچنین مفاصل ایجاد می شد پزشکان و جراحان از همان شیوه های مرسوم و معمول استفاده می کردند:
– ابتدا معاینه و تشخیص ابتدایی بیماری
– تجویز آزمایشات برای قطعیت تشخیص
– تجویز داروهای مختلف برای درمان
– در صورت عدم پاسخ به دارو، استفاده از جراحی باز برای درمان بیماری
اما تزریـق اوزون این مراحل را بسیار راحت تر کرده و پزشک پس از تشخیص بیماری، میتواند با تزریق مقداری گاز اوزون در ناحیه مورد نظر اقدام به درمان فوری درد می کند و موارد نیاز به جراحی کاهش میابد.
تزریق گاز اوزون برای درمان این بیماری ها با مکانیسم های مشخص شده باعث بهبود علائم میشود؛
از اوزون درمانی میتوان در بسیاری از شاخه های پزشکی جهت درمان بیماریها استفاده کرد.
اثرات اوزون درمانی در بهبود زخم های مزمن مانند زخم بستر و زخم های دیابتی نیز اثرات بسیار سودمندی داشته است.

درمان دیسک کمر به کمک تزریق اوزون:

یکی از مهم ترین و اساسی ترین موارد استفاده گاز اوزون، درمان دیسک کمر و دردهای بسیار شدید آن است. قبل از ورود این شیوه، می بایستی از روش های مختلف درمانی و نهایتاً جراحی در جهت درمان این عارضه استفاده می شد.
اما در این نوع درمان پزشک می تواند با توجه به میزان درگیری بیمار،مقدار و غلظت مشخصی از گاز اوزون را هم به داخل دیسک و هم در کنار آن تزریق کند. به این شیوه درمانی، جراحی بسته دیسک کمر نیز گفته می شود.

درمان دیسک گردن با تزریق اوزون:

مهره های گردنی و غضروف های بین آن با توجه به میزان فعالیت، می توانند مانند مهره های کمر دچار آسیب و یا همان دیسک شوند که با نام دیسک گردن شناخته می شود. تزریق کردن گاز اوزون در کنار ستون فقرات و داخل این دیسک ها ، سبب تبدیل شدن اوزون به اکسیژن و نهایتاً تولید رادیکال های آزاد می شود که با داشتن اثرات ضد التهابی، در اغلب موارد بیماری به سرعت درمان خواهد شد.
از تزریق گاز اوزون در بهبود درد و ارتروز مفاصل نیز استفاده میگردد که اثرات بسیار مفیدی دارد از جمله درد زانو و شانه (به علت ارتروز یا درگیریهای تاندونی و …) که میزان و درصد گاز اوزون تزریقی باید توسط پزشک تعیین گردد تا بهترین اثر را داشته باشد.

اوزون درمانی

تفاوت خستگی مزمن با خستگی عادی در افراد نرمالخار پاشنهدیسک کمردیسک گردن